هفتمین جشنواره مسابقات فرهنگی اسوه حسنه

هفتمین دوره مسابقات فرهنگی هنرى ” اسوه حسنه “
یادواره مرحوم حاج احمد حجاریان

هفتمین جشنواره فرهنکی هنری اسوه حسنه با تشکیل دبیرخانه اجرایی از بهمن ماه ۹۷ فعالیت خود را با برگزاری مجمع عمومی معاونان فرهنگی مجموعه مدارس سلام آغاز نمود.
در نخستین گام با بررسی دقیق رشته های ۶دوره گذشته ،امکان افرایش تعداد رشته ها را به منظور توسعه فعالیت های فرهنگی و متمرکز سازی مهارت های نو ظهور،فراهم ساخت در این میان ۲ رشته به مسابقات کتبی،۳ رشته به مسابقات ارسالی و ۲رشته به مسابقات حضوری در اردیبهشت ماه ۹۸ ،افزون گردید.هدف از انتخاب این زمان آمادگی مدارس برای برنامه ریزی ورود به پایگاه تابستانی حول محور رشته های جدید جشنواره هفتم بود.ثمره ی تلاش های فشرده ،عزیزانمان در مدارس اختصاص زمان مکفی به فعالیتها و عناوین فرهنگی در پایگاه تابستانی۹۸بود که نسبت به سنوات گذشته از بعد کمی و کیفی شاهد جهش بودیم.

در ادامه در شهریور ماه ۹۸ با تشکیل سومین مجمع عمومی معاونان فرهنگی،آیین نامه اولیه (رشته های جدید) و تقویم اجرایی مسابقات مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

از شروع سال تحصیلی یعنی مهر ماه ۹۸  اعلان رسمی فعالیت های مرتبط با جشنواره هفتم درسطح مدارس را شاهد بودیم که عملا موجبات افزایش انگیزه دانش آموزان و سوق ایشان به مشارکت در این عرصه گردید.

به لطف خدا از آبان ماه ۹۸ در سطح اطلاع رسانی شاهد جهش های محسوسی بودیم و با افتتاح رسمی کانال جشنواره مخاطبان اصلی یعنی دانش آموزان عزیزمان توانستند از منابع مسابقات،اخبار و همه عناوین مرتبط با جشنواره مستقیما  مطلع گردند.

سوت رسمی آغاز جشنواره هفتم با مشارکت ۱۳۰۶ نفری دانش آموزان در روز ۴شنبه ۲۲آبان ۹۸ در سطح مدارس متوسطه دوم با برگزاری مرحله اول مسابقات کتبی به صدا در آمد.
در این روز سوالات مسابقه از جانب دبیرخانه به مدارس ارسال و آزمون توسط مدارس برگزار و در هر رشته-پایه حداکثر ۳ نفر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.
مرحله دوم در روز ۵ شنبه ۳۰ آبان ۹۸ با مشارک۴۶۴ نفری عزیزانمان در ۴ حوزه متوسطه اول آزمون برگزار و نفرات برتر با بررسی دقیق پاسخ های تشریحی دانش آموزان تعیین شدند.در این میان لازم به ذکر است دو مرحله ای شدن مسابقات مستقل از دغدغه های اجرایی موجبات رقابتی تر شدن این بخش از جشنواره را فراهم آورد. تا جایی که به عنوان نمونه در رشته جدید ترجمه قران به زبان انگلیسی ۴۳ نفر از نخبگان فرهنگی مجموعه درصد۱۰۰ را کسب کردند.همچنین نزدیکی خیره کننده پاسخ های تشریحی به هم،دبیرخانه را محبور ساخت تا استاندارد های ۴ گانه آیلتس را در تعیین نهایی نتایج را به کار برد.
بعد از این مرحله ،نوبت به ارسال آثار هنری مدارس به دبیرخانه فرارسید…به لطف خدا امسال ۲۳۲ نفر-اثر درقالب۱۱ رشته به دبیرخانه ارسال گردید.از همه آثار و شناسنامه های آن تصویر برداری به عمل آمده و بایگانی کاملی صورت پذیرفته است.
فاز بعدی جشنواره هفتم برگزاری مسابقات حضوری در روزهای ۷و۸ آذر در باغ موزه دفاع مقدس بود،۷۵۸ نفر-رشته در این ماراتن فرهنگی باهم به رقابت پرداختند.
در انتهای جشنواره در روز ۲۰ آذر با شکوهی خاص آیین اختتامیه برگزار و از نفرات برگزیده تقدیر به عمل آمد…